Amiről könnyű elfeledkezni: adatmigráció 

Szerző: NOREX ERP Közzétéve:

Akad néhány olyan munkakör, ami a projekt alatt szükséges és ideiglenesen létre kell hozni a sikeres ERP bevezetési projekthez. Az egyik ilyen az az adatmigráció feladatát ellátó, felelős kolléga pozíciója. 

Bár a feladatkör nem lesz állandó, mégis nagyon fontos az ERP projektnél, hogy legyen az adatmigrációval foglalkozó munkatárs ügyféloldalon. 

Miért van szükség az adatmigráció kapcsán humán erőforrásra?

Számos vállalatnál létező jelenség, hogy korábban egyszerűbb ügyviteli rendszereket, például 70-80-100 Excel táblát használtak, majd hirtelen szeretnének egy ERP-rendszerre átállni. Könnyű belátni, hogy ha éveken keresztül használ valaki egy infrastruktúrát, akkor egy csomó olyan törzsadata létezik ezekben a rendszerekben, amik már nem érvényesek, amiket nem érdemes átköltöztetni az új rendszerbe. Vagy előfordulhat az is, hogy adott esetben át is kell strukturálni bizonyos adatokat. Ezért mindenféleképpen szükséges kinevezünk egy olyan projektmenedzsert, aki az adatmigráció folyamatait vezeti. Ez az egész ERP projektünknek tulajdonképpen egy alprojektje, és már a kiválasztási szakasz folyamán fel szoktuk hívni ügyfeleink figyelmét arra, hogy ezzel el kell kezdeni foglalkozni. 

Milyen tennivalóink vannak az adatmigráció során?

Tisztítsuk ki az adatainkat, tegyük rendbe. Ne kerüljenek be olyan cikkek, olyan partnerek, vevők vagy szállítók, olyan tárgyi eszközök, amik már valójában nem léteznek. Hiszen ezekkel gyakorlatilag csak visszahúzzuk a szoftvernek a működését és teletöltjük az adatbázisunkat szeméttel. Ennek a folyamatnak gyakorlatilag az előkészítése igazándiból a saját érdekünk. Az ERP szállítók jellemzően erre nem szoktak erőforrást delegálni. Ők annyit mondanak, hogy “átadjuk nektek azokat a formokat, amibe majd szeretnénk betölteni az új ERP-rendszer törzsadatait.” 

Ennek a feladatnak az elvégzése mindig az ügyfél felelőssége. Ahhoz, hogy itt ne legyen kapkodás és az éles indulásra tökéletesen minden adatunk bekerüljön a rendszerbe bizony az ERP kiválasztási projekt végétől, illetve legkésőbb a bevezetési projekt elejétől erre dedikálni kell erőforrást és ezzel foglalkoznunk kell, egy mini alprojektként.