6 dolog, amiben segít egy ERP rendszer

Szerző: NOREX ERP Közzétéve:

Mi az ERP rendszer célja? Miért jó egy vállalat számára? Most hoztunk hat dolgot, amikben segíthet. 

A napi munkafolyamatok közvetlenül befolyásolják egy cég működését. Ha ezek nem optimálisan zajlanak azt az alkalmazottak, az érdekelt felek és az ügyfelek is észreveszik. 

Szerencsére egy vállalatirányítási rendszer (ERP) segíthet automatizálni és egyszerűsíteni ezeket a kritikus folyamatokat.

1. A szervezet hatékonyságának növelése

Akkor hatékony egy szervezet, ha nyereséges. Ha a folyamatai tele vannak működési problémákkal a termelékenység csökkeni fog, ami pénzügyi oldalon is megmutatkozik. Ha ez megtörténik, a bevételekkel együtt párhuzamosan jellemzően csökken az ügyfelek elégedettsége is.

Egy ERP-rendszer racionalizálhatja egy adott cég folyamatait azáltal, hogy automatizálja az időigényes munkafolyamatokat. Csökkenti a többszörös vagy párhuzamos munkát, és biztosítja, hogy mindenki ugyanazokból az adatokból dolgozzon.

Ehhez persze egy alapos ERP kiválasztási folyamat biztosítása kritikus fontosságú, amivel kapcsolatban érdemes független tanácsadó segítségét kérni. 

2. A manuális munkafolyamatok automatizálása

Számtalan szervezetnél még mindig minden könyvelési adat Excel-táblázatba, kézzel kerül begépelésre és Wordben készülnek a jelentések. Az adatokat alkalmazottak viszik fel, ami nemcsak hosszabb időt vesz igénybe, de növeli az emberi hibák kockázatát is. 

Az alkalmazottak pedig nem gépek, így még a legjobb dolgozónk is hibázhat. Vannak bizonyos dokumentumok, például pénzügyi jelentések, ahol egyetlen szám elírása is komoly következményekkel járhat.

Egy ERP-rendszer azonban csökkentheti vagy akár teljesen ki is küszöbölheti ezeket a kockázatokat.

3. A kritikus fontosságú alkalmazottak felszabadítása

Az automatizálás felszabadítja alkalmazottait a manuális munkafolyamatok alól. Így értékteremtő, kritikus munkákra összpontosíthatnak. Ezáltal hatékonyabban tudják kihasználni az idejüket, ami a munkamorált is javíthatja.

4. Az üzleti insightok megerősítése

Az üzleti vezetőknek valós idejű, pontos adatokra van szükségük az intelligens döntéshozatalhoz.

Sok ERP rendszer tartalmaz beépített jelentési eszközöket, amelyek összegyűjtik az adatokat a vállalat egész területéről. Így minden döntéshozó a legfrissebb és releváns információkkal dolgozhat.

Egyes rendszerek még az üzleti intelligenciát (BI) is kihasználják a fejlett elemzések elvégzéséhez. Előrejelzéseket készítenek a múltbeli minták és a valós idejű adatok alapján. 

Az ERP kiválasztása és bevezetése során mindenképp szánjunk időt az adatkezelésre, hogy biztosítsuk az összes szükséges régebbi adat megtisztítását és megfelelő migrálását.

5. Az ügyfélszolgálat javítása

Az ERP-rendszer lehetővé teszi a csapattagok számára, hogy könnyedén dolgozzanak az osztályok között. Ez azt jelenti, hogy ha egy ügyfél kérdéssel vagy panasszal áll elő, az ügyfél kapcsolattartója könnyen hozzáférhet például a számlájához, hogy többet megtudjon a vásárlási előzményekről. 

Vagyis lehetővé válik az ügyfélszolgálat számára, hogy célzott, személyre szabott támogatást nyújtsanak. A gyors adathozzáférés gyorsabb válaszidőt, jobb teljesítést és zökkenőmentesebb kiszállítást eredményez, ami növeli az ügyfél elégedettséget.

6. A működési költségek csökkentése

Az üzleti folyamatok és best practicek racionalizálásával természetesen csökkennek a napi működéshez szükséges költségek. Az alkalmazottak hatékonyabbá válnak, és javul az erőforrások kihasználtsága.

Érdemes személyre szabott ERP oktatásba befektetni, hogy a csapat minden tagja tudja, hogyan kell használni a rendelkezésére álló eszközöket.
Forrás: https://www.panorama-consulting.com/purpose-of-erp/