Néhány szó a kétszintű ERP-rendszerekről
Az elmúlt évtizedekben a globális cégek, nagyvállalatok jellemzően egyetlen ERP-rendszer kiépítésében gondolkodtak, rákényszerítve leányvállalataikra és globális irodáikra a központi modellt. Pedig léteznek úgynevezett kétszintű ERP-rendszerek, amelyek sokkal jobban kiszolgálhatják az igényeiket.
Nagy globális méretű leányvállalatok esetében, nem meglepő módon, bebizonyosodott, hogy az a modell, mely szerint egyetlen ERP rendszert vezetnek be az adott cégcsoport minden tagjánál nem fenntartható. Költséges a bevezetése és kihívást jelent a fenntartása. Aki dolgozott már úgynevezett rollout projekteken, tisztában van vele, hogy a legritkább esetben elégedettek az ilyen bevezetéseken átesett leányvállalatoknál dolgozó vezetők és munkatársak.
Itt lép életbe a kétszintű ERP-rendszer, amely felváltja az „egy-mindenki-számára-megfelelő” általános modellt. Könnyen belátható, hogy egy nemzetközi konszern központja, amely vagyonkezelő és menedzsmentfeladatokat lát el, nem ugyanazokat az igényeket támasztja egy ERP-rendszerrel szemben, mint a helyi, gyártásra vagy épp logisztikára specializálódott leányvállalatok.
A kétszintű ERP-rendszer lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy szoftverfunkcionalitásukat és -telepítésüket a regionális és helyi követelményeknek megfelelően szabják testre. A cégek így vállalati szinten megtarthatják a befektetéseiket a meglévő ERP-szoftverekbe, egy egyszerűbb verzióváltási projekttel (1. szint). Míg a leányvállalatok és a kisebb üzleti egységek felhőalapú vagy lokalizált speciális ERP-szoftveren (2. szint) működnek. A két szintet ideális esetben integrálják a zökkenőmentes adatcsere és rugalmasság érdekében, hogy megmaradjon a gyors reagálás képessége.
Forrás: Computerworld