Érdemes utólag auditálni egy ERP projektet?

Szerző: NOREX ERP Közzétéve:

Lezárult projektek esetén a projekteredményeket vetjük össze az eredeti tervekkel, így visszamérve a projekt sikerét, hatékonyságát.

Ilyenkor már ritkán van lehetőség a projekt eredeti céljainak elérésére, inkább pénzügyi kompenzáció vagy szolgáltatásjavítási (szerződéses SLA-k, hibajavítás, ügyfélszolgálat, rendelkezésre állás stb.) lehetőség van. A jogi úton történő probléma rendezés előtt azonban érdemes a szállítóval személyesen egyeztetni, akár egy független ERP szakértő által mediált formában.

Gyakran kapunk felkéréseket utólagos auditra akkor is, amikor a megvásárolt rendszert ugyan szeretné az ügyfél megtartani, de a szállítóval már véglegesen megromlott a viszony, és szolgáltató partnert szeretne cserélni. Erre azonban csak akkor van lehetőség, ha a szoftver nem ún. egyszállítós rendszer. Ha azonban ilyen ERP-t választottunk, akkor a helyzet megoldása csak egy új ERP rendszer bevezetése lehet. Ilyenkor persze nem árt levonni a tanulságokat, hogy a következő projektünkben ezek a hibák ne fordulhassanak elő többet. Ahogy az egyik külföldi tanácsadó kollégám mondta egyszer egy IT vezetőnek: „az ERP projekt legnagyobb kockázata a karriered lehet.”

Az eredeti cikk a Computerworld oldalán jelent meg, 2016. decemberében.

Kategóriák: ERP