Milyen is a jó ERP tanácsadó?

Szerző: NOREX ERP Közzétéve:

Ha úgy dönt, hogy nem egyedül vág bele a vállalatirányítási rendszer bevezetésébe, akkor biztosan szüksége lesz szakemberekre, de leginkább egy ügyféloldali tanácsadóra. Aki nem árt, ha független is egyben. Milyen egyéb kritériumoknak kell megfelelni? Az alábbiakból kiderül.

A bevezetésben már említett technológia- és szállítófüggetlenség a legfontosabb alap elvárás. Hogy miért? Mert ez teszi lehetővé, hogy bizalommal elfogadjuk az ügyfél oldali szakértő javaslatait. Gondoljunk csak bele, ha valamelyik szoftvercég szponzorál egy tanácsadót, mennyire lehetünk biztosak abban, hogy mi érdekeinket fogja képviselni?

Ezzel együtt az is érték, ha régebben dolgozott ügyfél oldalon, akár hasonló cégnél, mint amilyen a miénk. Hasznos még, ha szállító oldali tapasztalata van, hiszen így pontosan tudja, mire számíthat az értékesítési vagy a bevezetési folyamat során, ismeri a „szállítói stratégiát, a trükköket”.

Vagyis az ideális jelölt:

már ült az asztal minden oldalán, és tudja, hogy mire számíthat, részt vett minimum 20-30 projektben, tehát tapasztalt, rendelkezik iparági ismeretekkel és jól kommunikál.

Azért lényeges mindez, mert az ügyfél oldali tanácsadónak stratégiai kérdésekben kell döntéstámogatást nyújtania. Minden szervezeti szinten egyeztetnie kell a különböző kulcsszereplőkkel, ezért képesnek kell lennie a az adott cég kultúrájához alkalmazkodni, segíteni a munkafolyamatokat. Legyen része a folyamatnak, segítse a döntéseinket, megbízhatóan. Amikor elfogy a lendület, és elfáradnak a kollégák, adjon ne csak szakmai, de emberi támaszt is a projektben.

Egy ERP bevezetési projekt virtuális építkezésre hasonlít a legjobban. Az elkészülő eredmény azonban közös munka eredménye, a szoftverszállító, a külső szakértő és a saját munkatársaink 10-14 hónapig tartó együttműködésétől függ. A végeredmény legalább 70 százalékban rajtunk, megrendelőn múlik.

Ha ül az oldalunkon egy, az ERP piacon ismert, független, tapasztalt szakértő, akkor máris növeltük a siker esélyét.

Mondani persze bármit lehet, hogyan tudunk ennek utána nézni?

Kérjük be az elmúlt 5-10 év referenciáit, hol, melyik ügyfélnél milyen ERP rendszer kiválasztásában és bevezetésében segédkezett a szakértő. Legalább telefonon beszéljünk néhány referencia ügyféllel. Ha nincs minimum 5-6 különböző rendszer a listán, és jellemzően mindig egy céget vagy megoldást preferál a tanácsadó, akkor érdemes másik szakértő után nézni.

Forrás: Computerworld.hu

Kategóriák: ComputerworldERP