Az ERP bevezetés egyik legkockázatosabb humán eleme: az ügyfél oldali projektvezető
Néhány éve egyik ügyfél – aki a cégcsoport tulajdonosa is egyben – azt mondta a saját ERP teamjének, hogy szerinte legalább 70 %-ban rajtuk múlik a projekt sikere. Ez láthatóan nem tetszett a csapatnak, de azóta is minden projektnyitó értekezleten elmondjuk ezt, újra és újra.
A sikertelen projektek jelentős részét az ügyfél oldali gyenge/hibás projektmenedzsment, vagy a belső ellenállás buktatja meg. Fontos, hogy ezt tudjuk, és legyünk rá felkészülve.
A legtöbb kutatási tanulmány szerint a digitális transzformációs projektek egyik leggyakoribb problémája (60-70 %-ban, kutatástól függően) az emberek és a változáskezelési kérdések, nem pedig a szoftverek vagy technikai problémák.
Ezek megelőzéséhez a kulcs pedig az ügyfél oldali professzionális projekt menedzsment. Nagyon adja magát, főleg középvállalati körben, hogy az informatikai vezető legyen az ERP projekt vezetője is, de ez gyakran nem jó ötlet.
A teljes cikkért, kattintson ide!
Forrás: Computerworld