Az ERP-rendszer előnyei
Az alábbi bejegyzésben összegyűjtöttük, hogy milyen előnyökkel járhat egy ERP-rendszer bevezetése egy vállalkozás számára.
Egy ERP-rendszer, egy helyen az összes adat
Az ERP-rendszerek összegyűjtik az adatokat a szervezet egészéből, és egy közös adatbázisban tárolják azokat. Ez általánosságban lehetővé teszi az alkalmazottak és különösen a kulcsfontosságú üzleti vezetők számára, hogy egyetlen, pontos és integrált képet kapjanak az üzleti műveletekről, a pénzügyi folyamatokról és a raktári műveletekről, az értékesítésről, vagyis a vállalatirányítási rendszeren keresztül nyomon követhető egy adott vállalkozás teljes működése.
Az adatsiló-effektus korlátozása
Az adatok egységes helyen való tárolása lebontja az adatsilókat, és rengeteg időt takarít meg a megalapozott üzleti döntések meghozatalakor. Az adatsiló-effektus azt jelenti, hogy egy szervezeten belül az adatokat egymástól elkülönült, nehezen hozzáférhető rendszerekben, vagy a legrosszabb esetben, akár táblázatokban tárolják, így az információ bizonyos csoportok részére hozzáférhetetlenné válik.
Az ERP-rendszer lehetővé teszi a vállalatok számára a gyors skálázást és megkönnyíti a döntéshozatalt. Például az ellátási láncok, a készlet kapacitás és az előre jelzett vevői kereslet valós idejű áttekintése segíthet egy gyártónak maximalizálni a teljesítményt anélkül, hogy túllépné a csapatának képességeit.
Kevesebb emberi hibalehetőség
Vegyük mondjuk a könyvelést. A hagyományos, kézi könyvelés lassabb és nagyobb az emberi hibalehetőség. Ez szükségtelen költségekhez és késedelmekhez vezethet. Minél gyorsabban tud egy vállalkozás feldolgozni, feladni és számlázni egy megrendelést, annál hamarabb jut el a megrendelés a vevőhöz, és annál hamarabb jut hozzá a bevételéhez. Az ERP-rendszerek ebben is segíthetnek: egyszerűsített számlázással, a megrendelések és a kifizetések nyomon követésével.
Jobb ügyviteli folyamatok
A vállalkozások ERP-rendszerekből származó értékének nagy része abból ered, hogy az ERP integrálja a különböző részleget érintő folyamatokat. Gondoljunk csak egy szokásos beszerzéstől a fizetésig tartó folyamatra, amely számos csapatot és érintkezési pontot érint, az értékesítéstől a raktározáson át a teljesítésig.
Forrás: Netsuite.com